Heeft mijn accountmanager grip op zijn klant?

Er is één instrument dat bijzonder veel grip geeft!

Alles onder controle

Zonder slimme organisatie moet je alles zelf in de gaten te houden, aanslingeren en begeleiden. Dat is de situatie die je niet wilt.

Er is één instrument dat je organisatie direct verbetert en enorm veel grip geeft op wat je mensen doen bij klanten. Het geeft jou inzicht geeft wat er bij klanten gebeurd, het laat je team proactief en strategisch werken. Zo kun jij je aandacht besteden aan het coachen van je team in plaats van escalaties oplossen.

Je kent het zeker: het accountplan. Maar niet alle accountplannen zijn hetzelfde. Niet alleen de inhoud is belangrijk, maar ook de vorm. Lees hier hoe je er met een Account Plan Canvas veel meer uit kunt halen dan je dacht.

Waar accountmanagers graag mee werken

Een one-pager, visueel van opzet en alleen op zoek naar antwoorden op de meest essentiële vragen.

Het Account Plan Canvas van Tenacity is een account plan waar accountmanagers graag mee werken. Dat is een belangrijke voorwaarde om dit instrument succesvol te implementeren. Geen lange achtergrondverhalen, maar alleen denkwerk en conclusies. Het helpt om dat te zien wat je in de dagelijkse gang van zaken mist.

En het belangrijkste: door de één-pagina opzet wordt het ook echt gebruikt tijdens gesprekken. Het verdwijnt niet in de la. Je zet het gewoon op je beeldscherm tijdens een gesprek. Het laat je mensen zien dat het belangrijk is.

Proactief  en strategisch

In iedere organisatie wordt de accountmanager de operatie ingezogen. In de dagelijkse praktijk komen er veel dingen op de accountmanager af.

Door het gestructureerd werken met accountplannen sta je regelmatig stil om het account te overzien, zelf doelen te stellen en een plan te maken om deze te realiseren. 

Dan ben je echt een accountmanager en niet een account medewerker. Proactief en op strategisch niveau stel je doelen. Jij leidt het account. 

Hét instrument voor managers

In één oogopslag heb je inzicht in alle essentiële elementen van je klantrelaties zonder lange gesprekken te moeten voeren.

Je ziet direct of er op het juiste niveau contact is, of de juiste dingen besproken worden, de doelen ambitieus genoeg zijn en geen kansen of bedreigingen worden gemist. Dit geeft je alle informatie die je nodig hebt om je accountmanager te coachen en/of bij te sturen waar het bij dit account naar toe gaat. 

Wij implementeren het voor je

Je krijgt dit instrument  van ons en binnen 3 maanden is het werken met het Account Plan Canvas volledig up-and-running. Je team is getraind, er is een proces voor toepassing, het is geïntegreerd in jouw  managementproces en het werkt.

Je team is enthousiast en jij hebt echt veel meer grip op klanten en je team.

We richten alles voor en met jou in en zorgen dat het werkt. Geen vragen meer daarna, geen weerstand, geen denkwerk meer nodig over de praktische zaken maar vooral een gevoel van een hele grote stap gezet te hebben.

Door onze ervaring is dit een kort en eenvoudig traject. Je team verandert in een proactief team dat strategisch en gestructureerd nadenkt over alle belangrijke accounts en geen kans meer mist. Lees hier meer over het korte Accountplan implementatieproject.