Tenacity | Het moderne Accountplan

Het moderne accountplan

Instrumenten om de leiding te nemen

Stelt jouw team doelen of wachten ze op kansen?

Leveren volgens contract is niet alles wat er te doen is bij jullie accounts. Zowel jij als manager als de klant willen meer dan dat. Het is aan jouw accountmanagers om de leiding te nemen en en is aan jou om hen te voorzien van de juiste tools en processen om hen succesvol te laten zijn.

Stellen jouw accountmanagers proactief hun eigen doelen en zijn ze leiders bij hun accounts?

Waar accountmanagers graag mee werken

Een one-pager, visueel van opzet en alleen de essentiële vragen.

Het Account Plan Canvas van Tenacity is en account plan waar accountmanagers echt graag mee werken. En dat is een van de voorwaarden om dit instrument succesvol te implementeren.

Geen lange achtergrond verhalen, alleen denkwerk en conclusies. Het helpt echt om dat te zien wat je in de dagelijkse gang van zaken mist.

En het belangrijkste: door de één-pagina opzet wordt het ook echt gebruikt tijdens gesprekken. Het verdwijnt niet in de la. Je zet het gewoon op je beeldscherm tijdens een gesprek. Dat maakt dat mensen het gevoel hebben dat ze het niet voor niets doen, maar belangrijk is.

These slides will be slide-able on the live version of your page!

Frans Lübeck - General Manager Work@Projects

Door gebruik te maken van het zeer praktisch werkbare Account Plan Canvas en het Contract Renewal Canvas is de grip op en de interne betrokkenheid bij onze klanten enorm toegenomen. Hierdoor zijn we in staat om continu te voldoen aan de verwachtingen van onze klanten ten aanzien van onze dienstverlening en ligt onze klantretentie >95%.

Ms. Nameless
Add Your Stars
Diane van Dijk - Directeur Commercie & Hospitality
Begin 2021 is CSU gestart met business canvassen van Tenacity. CSU streefde destijds naar verdere professionalisering op het gebied van (strategisch/tactisch) accountmanagement. Resultaat is dat commerciële collega’s begrijpen hoe ze waarde kunnen creëren bij hun klanten, door een meer gestructureerde en proactieve aanpak. Pragmatische tools die we hierbij inzetten zijn het Account Plan, het Prospect Plan en het Renewal Canvas. De canvassen van Tenacity voldoen aan de behoefte om structureler in alle lagen van de organisatie met elkaar in gesprek te blijven over klanten en prospects. De samenwerking met Tenacity voelt voor ons als een partnership. Tenacity luistert zorgvuldig en actief. Tijdens de voorbereidende workshop is ons commerciële team op de juiste wijze getraind en hebben we samen een manier van werken ontwikkeld met betrekking tot prospects.
Ms. Nameless
Add Your Stars

Michiel Hillebrand - Chief Operating Officer

Tenacity heeft ons geholpen met een strategie om ook over lange tijd relevant te blijven voor onze klanten. Het Account Plan Canvas is hierin een geweldig instrument.

Ms. Nameless
Add Your Stars
Roel Ottenheijm - Manager Open Line

Acquiring new customers for our Managed Services business is a long and expensive process because it is mainly based on trust. Developing this trust takes time. Renewing existing contracts therefor is very important to ensure efficient growth of our company. For years we thought that a satisfied customer and a healthy partnership is sufficient to ensure contract renewal. And it was because of the fact that we had not much competition. Unfortunately competition now is booming and we need other tools to commit our valued customers. We use the Contract Renewal Canvas to develop other and more value during the partnership as a requirement on top of satisfaction and a good relationship. The side-effect of this implementation with Tenacity is that we now know what the word value actually means.

Ms. Nameless
Add Your Stars

Elke contractfase een eigen plan 

Voor dat er een contract is en aan het einde van een contract is de situatie anders dan wanneer je het contract aan het uitvoeren bent. Zowel jij als je klant kijken anders tegen de samenwerking aan, je hebt andere doelen en andere zaken om mee rekening te houden.

Dat is waarom niet één plan geschikt is voor alle drie de fasen: de prospect fase, de operationele fase en de contract vernieuwingsfase.

* Prospect Plan Canvas
* Account Plan Canvas
* Contract Renewal Canvas

Welke fasen zijn voor jouw team het meest belangrijk?

Hét instrument voor managers

In één oogopslag heb je inzicht in alle essentiële elementen van de klant relaties zonder lange gesprekken moeten voeren.

Je ziet direct of er op het juiste niveau contact is, of de juiste dingen besproken worden, de doelen ambitieus genoeg zijn en geen kansen of bedreigingen worden gemist. Dit geeft je alle informatie die je nodig hebt om je accountmanager te coachen en/of bij te sturen waar het bij dit account naar toe gaat. 

Wij implementeren het voor je

Binnen 3 maanden ben je volledig up and running. Je team is getraind, een werkend proces geïmplementeerd en geïntegreerd in jouw dagelijkse werkwijze.

We richten samen alles in en zorgen dat het werkt.

Je team is enthousiast en jij hebt echt veel meer grip op klanten en je team.

We richten alles voor en met jou in en zorgen dat het werkt. Geen vragen meer daarna, geen weerstand, geen denkwerk meer nodig over de praktische zaken maar vooral een gevoel van een hele grote stap gezet te hebben.

Door onze ervaring is dit een kort en eenvoudig traject. Je team verandert in een proactief team dat strategisch en gestructureerd nadenkt over alle belangrijke accounts en geen kans meer mist. Lees hier meer over het korte Accountplan implementatieproject.